Discover the elegance of modern French tapestry with the exquisite design titled Dusk « Crépuscule » by « Gemmanick ». This limited edition masterpiece, screen printed by hand in the heart of the wool, in vibrant shades of orange, yellow, red, grey, brown and white, adds a touch of sophistication to any space. Made in Aubusson at Robert Four's renowned workshops, this tapestry is one of 420, with the number 40. Elevate your surroundings with this piece of artistry. Gemmanick (born Gemma Annick Edmonde Harbulot on March 23, 1937 in Nouméa) is a New Caledonian symbolist painter of Irish origin. Her artist name is the contraction of her two first names. Born into two large Caledonian families who settled in the territory at the end of the 19th century, the Harbulots and the Creugnets, Gemmanick grew up between her native land of New Caledonia and the New Hebrides. She began painting at the age of twelve, while still in boarding school. Her early works are mainly marked by the realism of the landscapes of the lagoons and the New Caledonian nickel mines, where she carried out mineral analyses alongside her parents (her father, Edmond Harbulot, was a director of the mining companies of the Édouard Pentecost group) and then her husband, a geologist. The year 1963 marked a turning point in Gemmanick's work. Deeply affected by the death of her younger brother Yves, she took refuge in painting and adopted a style far removed from the realism of her youth, which she would call Nuances. The fifty or so oil paintings she produced allowed her to be exhibited in Noumea for the first time in 1965 at the Cintra Club, then in 1969 at the city's Cultural Centre, where she sold around a hundred paintings in less than fifteen days.
Découvrez l'élégance de la tapisserie française moderne avec l'exquise création intitulée Dusk " Crépuscule " par " Gemmanick ". Ce chef-d'œuvre en édition limitée, sérigraphié à la main au cœur de la laine, dans des tons vibrants d'orange, de jaune, de rouge, de gris, de marron et de blanc, ajoute une touche de sophistication à tout espace. Réalisée à Aubusson dans les ateliers renommés de Robert Four, cette tapisserie est l'une des 420, avec le numéro 40. Cette œuvre d'art rehaussera votre environnement. Gemmanick (née Gemma Annick Edmonde Harbulot le 23 mars 1937 à Nouméa) est une peintre symboliste calédonienne d'origine irlandaise. Son nom d'artiste est la contraction de ses deux prénoms. Issue de deux grandes familles calédoniennes installées sur le territoire à la fin du XIXe siècle, les Harbulot et les Creugnet, Gemmanick grandit entre sa terre natale, la Nouvelle-Calédonie, et les Nouvelles-Hébrides. Elle commence à peindre à l'âge de douze ans, alors qu'elle est encore en internat. Ses premières œuvres sont surtout marquées par le réalisme des paysages des lagons et des mines de nickel calédoniennes, où elle effectue des analyses minérales aux côtés de ses parents (son père, Edmond Harbulot, était directeur des sociétés minières du groupe Édouard Pentecost) puis de son mari, géologue. L'année 1963 marque un tournant dans l'œuvre de Gemmanick. Profondément affectée par la mort de son jeune frère Yves, elle se réfugie dans la peinture et adopte un style très éloigné du réalisme de sa jeunesse, qu'elle appellera Nuances. La cinquantaine de peintures à l'huile qu'elle réalise lui permet d'être exposée à Nouméa pour la première fois en 1965 au Cintra Club, puis en 1969 au Centre culturel de la ville, où elle vend une centaine de toiles en moins de quinze jours.
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