A large vase formed by hand, using the traditional method of glasswork. It is an example of Polish art glass of the PRL era.
The vase is made of glass with different saturation of purple, thanks to which beautiful color transitions are achieved. The vase has the form of a classic goblet, with a prominent belly mounted on a large column in the form of a ball carved in vertical stripes, supported on a round base.
The period of the greatest prosperity of Polish artistic glass falls on the period of the People's Republic of Poland, i.e. the 1960s and 1970s. The opening of the Artistic Glass Department at the Wrocław State School of Fine Arts by Stanisław Dawski at that time was of particular importance for the development of glass-making in Poland. The graduates of this faculty were the best post-war designers of artistic glass, including Jerzy Słuczan-Orkusz, Zbigniew Horbowy, Henryk Wilkowski, and Barbara Urbańska-Miszczak. The Kraków Glass Institute, which operated in the Polish People's Republic, also had a significant impact on the development of artistic glass.
Both the so-called Krakow glass as well as glass produced in Polish glassworks such as Krosno, Tarnowiec or Ząbkowice have artistic and collector's values. Polish glasses from the 1960s and 1970s are currently very popular among collectors both in Poland and abroad.
Un grand vase formé à la main, selon la méthode traditionnelle de travail du verre. Il s'agit d'un exemple de verre d'art polonais de l'époque PRL.
Le vase est fait de verre avec différentes saturations de violet, grâce auxquelles de belles transitions de couleurs sont obtenues. Le vase a la forme d'un gobelet classique, avec une panse proéminente montée sur une grande colonne en forme de boule sculptée en bandes verticales, soutenue par une base ronde.
La période de la plus grande prospérité du verre artistique polonais se situe à l'époque de la République populaire de Pologne, c'est-à-dire dans les années 1960 et 1970. L'ouverture du département de verre artistique à l'École nationale des beaux-arts de Wrocław par Stanisław Dawski à cette époque a revêtu une importance particulière pour le développement de la verrerie en Pologne. Les diplômés de cette faculté étaient les meilleurs créateurs de verre artistique de l'après-guerre, notamment Jerzy Słuczan-Orkusz, Zbigniew Horbowy, Henryk Wilkowski et Barbara Urbańska-Miszczak. L'Institut du verre de Cracovie, qui a fonctionné dans la République populaire de Pologne, a également eu un impact important sur le développement du verre artistique.
Tant le verre dit de Cracovie que le verre produit dans les verreries polonaises telles que Krosno, Tarnowiec ou Ząbkowice ont des valeurs artistiques et de collection. Les verres polonais des années 1960 et 1970 sont actuellement très populaires parmi les collectionneurs, tant en Pologne qu'à l'étranger.
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