Victor Vasarely (after) - pochoir print by Daniel Jacomet Published in the deluxe art review, XXe Siecle 1958 Dimensions: 32 x 25 cm Publisher: G. di San Lazzaro. Victor Vasarely, whose original name was Gyözö Vásárhelyi, was born in Pécs, Hungary on 9 April 1908. In 1927 Vasarely began his artistic training at a private drawing school in Budapest. One year later he joined the training centre 'Mühely' (German 'workshop') which was run by Sándor Bortnyik and taught the ideas of the Bauhaus. After moving to Paris in 1930 Vasarely was successful as a graphic designer and systematically explored the optical and emotional scope of the different graphic techniques. This led to his understanding in 1947 that geometric forms could evoke a sensory perception conveying new ideas of space, matter and energy. He developed his own geometric form of abstraction, which he varied to create different optical patterns with a kinetic effect. The artist makes a grid in which he arranges geometric forms in brilliant colours in such a way that the eye perceives a fluctuating movement. This was a major contribution to the development of Op Art. The decoration of Caracas University in 1954 was the beginning of Vasarely's active support of art in public spaces. He designed murals of metal and ceramic, mainly for buildings in France. He exhibited works regularly at the documenta in Kassel between 1955 and 1968. The official spiral-shaped logo of the 20th Olympic games in Munich was designed by Vasarely. In 1976 the artist founded the Fondation Vasarely in Aix-en-Provence which supported the creation of an institute for contemporary design and architecture in 1981. The Vasarely Museum in the artist's birth-town Pécs was opened in 1976, followed by the opening of a second museum in Zichy Palace in Budapest in 1987. Victor Vasarely died in Paris on 15 March 1997, his foundation had to be closed soon after his death, but the care for the artist's appreciated image world was secured by the refurbishment of Vasarely's estate by his daughter Michelle.
Victor Vasarely (d'après) - impression de pochoir par Daniel Jacomet Publié dans la revue d'art deluxe, XXe Siecle 1958 Dimensions : 32 x 25 cm Éditeur : G. di San Lazzaro. Victor Vasarely, dont le nom original était Gyözö Vásárhelyi, est né à Pécs, en Hongrie, le 9 avril 1908. En 1927, Vasarely commence sa formation artistique dans une école de dessin privée à Budapest. Un an plus tard, il rejoint le centre de formation "Mühely" (atelier allemand), dirigé par Sándor Bortnyik, qui enseigne les idées du Bauhaus. Après s'être installé à Paris en 1930, Vasarely connaît le succès en tant que graphiste et explore systématiquement la portée optique et émotionnelle des différentes techniques graphiques. Cela lui a permis de comprendre en 1947 que les formes géométriques pouvaient évoquer une perception sensorielle véhiculant de nouvelles idées sur l'espace, la matière et l'énergie. Il a développé sa propre forme géométrique d'abstraction, qu'il a modifiée pour créer différents motifs optiques à effet cinétique. L'artiste réalise une grille dans laquelle il dispose des formes géométriques aux couleurs brillantes de telle sorte que l'œil perçoive un mouvement fluctuant. Ce fut une contribution majeure au développement de l'Op Art. La décoration de l'université de Caracas en 1954 a été le début du soutien actif de Vasarely à l'art dans les espaces publics. Il a conçu des peintures murales en métal et en céramique, principalement pour des bâtiments en France. Il a régulièrement exposé ses œuvres à la documenta de Kassel entre 1955 et 1968. Le logo officiel en forme de spirale des 20e Jeux olympiques de Munich a été conçu par Vasarely. En 1976, l'artiste a fondé la Fondation Vasarely à Aix-en-Provence, qui a soutenu la création d'un institut de design et d'architecture contemporains en 1981. Le musée Vasarely de Pécs, ville natale de l'artiste, a été ouvert en 1976, suivi par l'ouverture d'un deuxième musée au palais Zichy à Budapest en 1987. Victor Vasarely est décédé à Paris le 15 mars 1997, sa fondation a dû être fermée peu après sa mort, mais le soin apporté à l'univers de l'image apprécié de l'artiste a été assuré par la remise en état de la succession de Vasarely par sa fille Michelle.
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